ÚJ VERSENYKIÍRÁS

1, A verseny

1/a.  TBS Nagydíj arra alapított egyszemélyes vitorlásverseny, hogy hazai és külföldi vitorlázóknak lehetőséget biztosítson egyaránt az emberi helytállás, valamint a vitorlázó technikai és taktikai tudás megmérésére.

1/b.   A verseny abszolút, ennek megfelelően a helyezés a befutás valóságos sorrendjével megegyező.

1/c.   A verseny teljes távját egyedül, helyettesítés, kikötés és külső segítség nélkül kell teljesíteni.

2, Rendező

A  Fa Hajó Kft. (8000 Székesfehérvár, Szent Flórián Krt. 6., Tel.: 06 22 511 480,  Fax: 06 22 511 484,  képviselő: Fa Nándor), együttműködve a csopaki Kereked Vitorlázó Klubbal és a balatonfüredi BYC-el.

3, A pálya

A lehetséges leghosszabb kör megtétele a Balatonon, amelynek útvonaláról a rendezők a verseny hivatalos honlapján adnak tájékoztatást a versenykiírás részeként. Bármely későbbi változtatásról, a forduló pályajelek pontos elhelyezéséről a rendezők a rajtot megelőző kormányosi értekezleten adnak tájékoztatást.

4, Megfelelés

A versenyt a rendezők az összes hajózási, és biztonsági szabály betartásával rendezik. Kitérés a verseny teljes ideje alatt az RRS 2009-2012 Nemzetközi Vitorlás Versenyszabályai szerint történik.

5, A verseny ideje

A verseny rajtja: 2011. szeptember 23., 12 óra 00 perc.

Rajtidő: a Matáv 180-as hívószám szolgáltatta pontos idő szerint.
Rajtvonal a rajtot megelőző kormányosi értekezleten kerül meghirdetésre.
A rajt- és célvonal elhelyezése, illetve a pályajelek kerülési iránya egyedi, melyekről a versenyzők a kormányosi értekezleten kapnak tájékoztatást.

Kormányosi értekezlet: 2011. szeptember 23.-án 8:00 - tól.

6, Versenyző „egység”

6/a,  Az „egység” áll a verseny szabályainak megfelelő  hajóból (9-es pont) és annak a kormányosából.

6/b,   A versenyző egységek száma maximum 40. Listára kerülés a nevezések sorrendjében történik, kivéve a külföldi versenyzőket, akiket a Rendező meghívottakként kezel, a szabályok betartásával.

6/c,   Az egység akkor kerül a rajtlistára, ha a hajó és kormányosa megfelel a lefektetett szabályoknak és a nevezési díjat kifizették.

6/d,   A rendezőség fenntartja a jogot, hogy meghívjon valakit a versenybe ( a vonatkozó szabályoknak megfelelve ) és visszautasítsa valakinek a nevezését.

7, Nevezés

A nevezési díj: 50 000.- Ft. + ÁFA/ egység.

Nevezés visszautasítása esetén a nevezési díj visszafizetésre kerül.
Nem kerül visszafizetésre a nevezési díj nevezés visszavonása esetén.

Nevezés: 2011. augusztus 01.-től a rendező Fa Hajó Kft. címén:

8000 Székesfehérvár, Szent Flórián Krt. 6., illetve faxon, E-mail-en keresztül.

Nevezési határidő: 2011. szeptember 01.


Nevezést a határidő lejárta után napi 2000.- Ft megfizetése esetén fogadunk el!

Rajtlistára kerülés a kitöltött nevezési lapok leadásának sorrendjében történik.

Nevezhet bárki, aki a 16. életévét betöltötte és rendelkezik megfelelő hajózási jogosultsággal.

Kapcsolatfelvétel:  Tel.: (06 22) 511 482,          Fax: (06 22) 511 484,
                             Mob.: (06 70) 319 83 30,    E-mail: nandor@fahajo.hu

8, TBS Nagydíj

Összdíjazás: 500 000.- Ft.

1.  hely:    200 000.-
2.  hely:    100 000.-
3.  hely:      50 000.-
4.  hely:      50 000.-
5.  hely:      50 000.-
6.  hely:      50 000.-
                   
A győztes egy esztendeig birtokolja azt a vándortrófeát, amibe a hajós és hajója neve, illetve a győztes idő bevésésre kerül.

9, A hajó

Egytörzsű, 8 méteres nyitott kategória a TBS nagydíjért

Egytörzsű hajónak azt fogadjuk el, amelynek - nyugalmi helyzetben - a héj merülése minden metszetében növekszik a „főmetszet” irányában.

A hajótest teljes hosszúsága maximálisan 8 méter (26,25 láb)
A teljes hosszúságba nem számít bele a tükörre szerelt kormány.
A  hajónak és túlnyúló rudazatának együttesen mért hosszúsága maximálisan 9,6 méter.

A rudazat, kötélzet, vitorlázat anyaga és mérete kötetlen. Ugyanakkor a merev, „szárny” vitorlázat nem engedélyezett.
A hajó ballasztrendszere, tőkesúly mozgatási módja kötetlen.
A hajó anyaga kötetlen.

Az árboc tartókötélzeti (ideiglenes vagy állandó) lekötési pontjainak a fedélzet vonalán belül kell lenniük.

A hajónak megdőlés esetén 110-ról (az árbocnak a vízszintes vonal alól 20 -ról) vissza kell állnia. Rendezőség ennek bizonyítására indokolt esetben a tervezési számítások bemutatását, vagy fizikai teszt elvégzését követelheti meg.

Amennyiben a hajónak felhúzható tőkesúlya van, úgy a mérést felhúzott tőkesúllyal kell elvégezni, vagy a tőkesúlyt leengedett állapotban rögzítve kell a verseny teljes ideje alatt tartani.
A tőkesúlyban ólomnál nehezebb fajsúlyú anyag nem lehet. A hajó maximális merülése: 2 méter.

Amennyiben a hajónak vízballasztja van, úgy annak a dőléstesztnél emelt oldalon feltöltve kell lennie.
(Vízballaszt csak a hajó fedélzete és az alsóhéj által bezárt térben, beépített formában lehet. A hajó belsejében „transzferálható” ballaszt anyagának fajsúlya nem haladhatja meg a tengervíz fajsúlyát.)
Billenthető tőkesúly esetén a tőkesúlynak a dőléstesztnél emelt oldalra kibillentve kell lennie. Vagyis a stabilitási szög ellenőrzését a ballasztrendszernek a verseny folyamán előfordulható legelőnytelenebb állapotában kell elvégezni.

10, Általános előírások

- Egyéb ballaszt, - mint trapézolás vagy a kormányos súlypontjának a fedélzet peremvonalán való tartós kilógása - nem engedélyezett.

- Amennyiben a hajón beépített vagy külső motor van, azt a rendezőség a rajt előtt megfelelő zárjeggyel látja el. Amennyiben verseny közben a zárjegy megsérül úgy a versenyző a versenyből kizárja magát.

- A hajó vízvonala alatti felülete natúr, vagy alga gátló festéssel ellátott lehet. Bármilyen a természetes áramlást befolyásoló bevonat nem engedélyezett.

- Versenyen az automatakormány használata engedélyezett.

- A hajó álló és mozgó kötélzetét, rudazatát és a mozgatható hajótest-függelékeket csak kézi erővel szabad állítani és mozgatni.

-  A hajónak rendelkeznie kell hatósági regisztrációs okmányokkal.

11, Meghajtás

Egyedüli engedélyezett meghajtóerő a szél energiája.


12, Rajtszám

A hajó rajtszámának jól látható és összetéveszthetetlen módon meg kell jelennie a nagyvitorla mindkét oldalán.

13, Felmérés

A Rendezőség a hajókra vonatkozó szabályok betartása érdekében felmérést végez a versenyt megelőző napon, 2011. szeptember 22.-én, 14-től 19 óráig .

A versenyző hajók kötelesek a felmérés napján 14 órától a balatonfüredi  BYC kikötőjében versenykész állapotban rendelkezésre állni!

A kikötőt a hajók a felmérés után, kizárólag bevitorlázás céljából hagyhatják el.

14, Szponzoráció

14/a,  A versenyző egység lehet szponzorált bármely jogi és/vagy magánszemély által, ami megjelenhet a hajó nevében, a hajótesten és/vagy a vitorlázatán, logo vagy felirat formájában, de ezek nem lehetnek összetéveszthetők vagy összeférhetetlenek a hajó rajtszámával vagy a verseny hivatalos logojával.

A versenyrendezőség nem engedélyezi a dohányáru megjelenítését a hajókon.
A versenyrendezőség fenntartja a jogot, hogy visszautasítson bármely hajónevet vagy szponzor megjelenítést, ha az nem egyeztethető össze a verseny szellemével.

14/b,   A versenyrendezőség megkövetelheti a versenyzőktől, hogy a verseny hivatalos logoját max. 100 x 100 cm-es méretben a nagyvitorla felső harmadában, annak mindkét oldalán, illetve max. 50 x 50 cm-es méretben a hajótest mindkét oldalán elhelyezzék.

15, Kapcsolattartás

A versenyzőknek kötelezően rendelkezniük kell olyan mobil telefonnal, amely vízhatlan, vagy vízhatlan tokban van, megbízhatóan működik - tartalék elemmel vagy töltéssel - minimum 3 napig.

A folyamatos elérhetőséget elsősorban a biztonság, másrészről a mindenki számára fontos média kapcsolati lehetőség követeli meg.


16, Külső segítség


A verseny ideje alatt a versenyzők nem fogadhatnak el semmilyen külső – fizikai, egészségügyi, vagy célzott egyéni információs segítséget, nem léphetnek partra, vagy más hajó fedélzetére. Ezen szabály megsértése a verseny feladását jelenti.

17, Biztonság

A versenyrendezőség minden tőle elvárható óvintézkedést megtesz. Megfelelő számú és képességű motoros mentőhajót biztosít megfelelően képzett személyzettel. Ugyanakkor felhívja a figyelmet, hogy csakis a versenyző személyek biztonságát és mentését tekinti feladatának.

- A hajóknak rendelkezniük kell egy a szabályoknak megfelelő mentőpatkóval a hajó hátsó részén, könnyen elérhető helyen, 30 m hosszúságú, 8 mm-es úszóképes kötéllel a hajóhoz rögzítve. ( mentőkocka vagy egyéb alkalmatlan megoldás nem elfogadott)

- Minden hajónak rendelkeznie kell egy db. legalább 8 kg súlyú horgonnyal, minimum 20 m  12 mm-es kötéllel egybeszerelve használatkészen. (Az összecsukható horgony nem elfogadott.)

- Amennyiben a versenyző hajó a napnyugtától napkeltéig tartó időszakban 30 percet meghaladóan a szabályoknak megfelelő megvilágítás nélkül marad, az automatikusan a verseny feladását jelenti.

- A versenyzők kötelesek 4 – es B. erősségű szél felett, rossz látási viszonyok között, valamint napnyugtától napkeltéig minden körülmények között mentőmellényt viselni külön figyelmeztetés nélkül. Ennek elmulasztása kizárást von maga után!

- A versenyzők, amíg az a saját biztonságuk veszélyeztetését nem jelenti, kötelezettek versenytársaik személyi mentésére. 

Mindazonáltal minden résztvevő a maga felelősségére vitorlázik!

18, Felelősség


Minden résztvevőnek rendelkeznie kell kötelező felelősségbiztosítással, amely okozott kár esetén legalább 3 millió forint erejéig nyújt fedezetet.

19, Jogok és következmények

A versenyben helyezettként (1. – 6. hely) befutóknak a befutást követően – amennyiben a rendező azt kéri – aláírásukkal hitelesítve nyilatkozniuk kell arról, hogy a szabályok tiszteletben tartásával – kiemelten a 16. pont – teljesítették a távot. Aki ezt megtagadja, az a versenyből kizárja magát!

A Versenyrendezőség döntései véglegesek.

Jelen Versenykiírás  a Fa Hajó Kft. tulajdona, annak részben vagy egészében való másolása, felhasználása kizárólag a Fa Hajó Kft. írásos hozzájárulásával történhet.

A verseny hivatalos honlapja:  www.fahajo.hu